جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

چطور می توانیم لغات سخت آلمانی را حفظ کنیم؟

آموزش رایگان زبان از مبتدی تا پیشرفته به صورت فیلم و کتاب های آموزشی

۴۹ بازديد
۰ ۰

آموزش زبان آلمانی ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. بعضی کلمات آن قدر طولانی هستند که می‌توانند یک خط را پر کنند، و تلفظ کردن کلمه‌هایی که تاکنون به گوشتان هم نخورده‌اند غیر ممکن می‌نماید.

 واژگان زبان آلمانی مذکر، مونث و خنثی هستند. همچنین، کلماتی طولانی برای حفظ کردن وجود دارد. و بله، گرامر زبان آلمانی نیز دشواری های خود را دارد. ولی زبان آلمانی چیزهایی نیز دارد که یادگیری شان آسان است.

یادگیری سریع زبان آلمانی

دلیل اصلی یادگیری زبان آلمانی را برای خود مشخص کنید

قبل از این که منابع زبان آلمانی را برای خود مشخص کنید، یا روش مطالعه برای خود تعیین کنید، بایستی یک قدم عقب تر رفته برای خود دقیق مشخص کنید که اصلاً برای چه زبان آلمانی را یاد می گیرید. پروسه یادگیری یک زبان بسیار می تواند طولانی و سخت باشد، و اگر انگیزه کافی وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد، فرد از ادامه دادن امتناع می کند.
به نظر من دلیل اصلی که می تواند به یک فرد انگیزه فوق العاده در جهت یادگیری یک زبان بدهد “اشتیاق شدید برای یادگیری زبان” است. این بدین معنا نیست که به خود ببالید و بگویید که من این تعداد زبان خارجی بلدم، بلکه به معنی غنی سازی و با کیفیت کردن زندگی خود از طریق دوستی ها و روابطی است که از طریق زبان به دست می آیند و قشنگی آن ها بینهایت است.

از میانبرهای زبانی استفاده کنید

میانبرهای زبانی به شما کمک می کنند که یک زبان را با سرعت بالا یاد بگیرید.

از سیستم تکرار فاصله دار (SRS) استفاده کنید. SRS روش فوقالعادهای برای حفظکردن کلمات و عبارات است. استفاده از فلشکارت یکی از سادهترین و مهمترین عناصر این روش است.
این روزها، خیلی از ما انسانهای عصر مدرن، کارهای بسیار زیادی برای انجاندادن داریم، و واقعاً در عجب هستیم که چه موقعی باید بنشینیم و زبان بخوانیم. سر کاررفتن، با دوستان وقت سپری کردن، خانه را تمیز کردن، خرید رفتن، خوردن، خوابیدن و … زمان بسیار زیادی را از ما می گیرد.
شرایط بسیار زیادی وجود دارد که شما انتظار می کشید. مثلاً گاهاً منتظر هستید اتوبوس، مترو یا تاکسی برسد تا به سر کار رفته یا به خانه برگردید. بعضی وقت ها در صف فروشگاه هستید، یا در ماشین خود پشت ترافیک گیر کرده اید، یا منتظر رسیدن یک دوست یا حتی به جوش آمدن آب برای درست کردن چای هستید.

 
 

استفاده درست از زمان

در این شرایط انتظار، ممکن است تنها باشید و اگر با کسی صحبت نمی کنید، دقیقاً به چه کاری مشغول می شوید؟ آیا به یک گوشه خیره می شوید یا به تبلیغات اطراف نگاه می اندازید؟ بسیاری از این زمان های بسیار ریز به راحتی تلف شده و روی هم رفته زمان فوق العاده زیادی را تشکیل می دهند.
برای بسیاری از افراد، این شرایط خسته کننده و آزاردهنده هستند، اما برای من نه! وقتی این شرایط برای من پیش می آید، به خودم می گویم: خیلی هم عالی، یه کم لغت می خونم.
فلش کارت ها بسیار فوق العاده هستند. همچنین می توانید از اپلیکیشن Anki (برای آیفون و اندروید) به عنوان برنامه فلش کارت موبایل استفاده کنید. اگر قصد دارید به زبان سختی چون زبان آلمانی سریعاً مسلط شوید، توصیه من به شما این است که حداقل از سه دفترچه لغت استفاده کنید. دفترچه شماره یک را برای کلماتی اختصاص بدهید که جدیداً یاد گرفته و سریعاً با معنی فارسی اش در آن یاداشت کنید.
دفترچه دوم را برای پاک نویس کردن انتخاب کرده و کلمات جدید را به همراه جمله ای که آن کلمه در آن به کار رفته وارد کنید. و دفترچه سوم مختص کلماتی باشد که برایتان همیشه سخت و فرار به نظر می رسند. هر روز قبل از شروع هر تمرین و مطالعه ای، هر آنچه که روز قبل یادداشت کرده اید را سریعاً مرور کنید.

تصویر سازی ذهنی

برای حفظ سریع لغات، سعی کنید از تخیل خود استفاده کرده و ببینید چه تصویر بامزه و خنده داری برای آن کلمه می توانید در ذهن خود تجسم کنید. تصاویر هرچقدر با مزه تر و مسخره تر باشند، حافظه بلند مدت شما در بهخاطرسپردن آن ها فعال تر خواهد بود.

 
 

دلایل اصلی یادگیری زبان آلمانی که می توانند انگیز بخش باشند:

  • ایجاد مکالمه با افراد آلمانی زبان
  • پیدا کردن شغلی در یک کشور آلمانی (آلمان یکی از بزرگترین اقتصاد های دنیا را دارد)
  • مکالمه با افراد آلمانی زبان در طول سفرتان در اروپا
  • خواندن متون کلاسیک ادبیات آلمان (مثل آثار گوته، هرمان هسه، فرانز کافکا)
  • اپلای کردن در یک کالج یا دانشگاهی در آلمان (تحصیل در آلمان رایگان هست)
  • درک خوبی از فرهنگ آلمان
 
 

یک آلمان کوچک در خانه خود برای خود خلق کنید

حتماً نیازی نیست که برای یادگیری زبان آلمانی در آلمان زندگی کنید. راه های زیادی وجود دارد که برای یادگیری می تواند بسیار انگیزه بخش باشد؛ مثلاً می توانید در خانه خودتان، خود را با زبان آلمانی غوطه ور کنید. در زیر، چند روش را برایتان مهیا کرده ایم که می تواند در این جهت بسیار کمکتان بکند:

  • کامپیوتر خود را چندزبانه کنید. مثلًا نظرتان چیست که زبان کامپیوتر، لپ تاپ یا کنسول بازی خود را به زبان آلمانی تبدیل کنید؟
  • در شهر خود توریست های آلمانی زبان را پیدا کرده و پیشنهاد تور رایگان شهری را به آن ها داده و سعی کنید یک روز را با مکالمه زبان آلمانی بگذرانید.
  • فیلم ها و سریال های آلمانی را تماشا کنید و سعی کنید تک تک کلمات نا آشنا را در لغت نامه آلمانی به آلمانی چک کنید. یکی از سریال های زیبای آلمانی زبانی که جدیداً تماشا کردم و به شما نیز توصیه می کنم حتماً تماشا کنید سریال Dark از شبکه محبوب نتفیلکس است.
  • بی شک یکی از بهترین روش یادگیری زبان آلمانی و یا هر زبان دیگری موسیقی است. به موسیقی و پادکستهای زبان آلمانی حتماً گوش دهید. یکی از چیزهایی که بسیار به آن علاقمندم GermanPod101 است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.