پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

آموزش رایگان زبان از مبتدی تا پیشرفته به صورت فیلم و کتاب های آموزشی

۱۰۹ بازديد
۰ ۰

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟
 سوالی که برای همه پیش می‌آید این است که یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟ بهترین روش برای یاگیری زبان فرانسه کدام است؟ بعد از چه مدتی می‌توانیم به زبان فرانسه مسلط شویم و روان و سلیس صحبت کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

اگر از کسانی که خیلی خوب فرانسه را یاد گرفته ‌اند راز موفقیتشان را بپرسید همه متفق القول می‌گویند: تلاش، تلاش و باز هم تلاش!

یادگیری زبان فرانسه آنقدرها هم به نظر می‌رسد سخت و غیرممکن نیست اما به هرحال به زمان و اراده و پشتکار زیادی نیاز دارد. نباید از خودتان توقع داشته باشید تنها با 20 دقیقه مطالعه در هفته بتوانید سریع به فرانسه مسلط شوید و راحت و روان فرانسوی حرف بزنید.

بر اساس چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها (CEFR) میانگین زمان مورد نیاز برای دستیبابی به هریک از سطوح زبان فرانسه عبارتست از:

  • سطح A1 (مبتدی): 60 ساعت

  • سطح A2 (مقدماتی): 160 ساعت

  • سطح B1 (متوسط): 310 ساعت

  • سطح B2 (فوق متوسطه): 490 ساعت

  • سطح C1 (پیشرفته): 690 ساعت

  • سطح C2 (مسلط): 890 ساعت


به این ترتیب اگر روزی 2 ساعت به یادگیری زبان فرانسه  اختصاص بدهید از سطح مبتدی یا سطح مسلط حدود یک سال و نیم طول خواهد کشید. اما مثلا اگر روزانه فقط نیم ساعت زمان اختصاص بدهید این فرآیند حدود 5 سال طول می‌کشد.

البته تمام این اعداد به صورت میانگین هستند و اگر انگیزه و اشتیاق بیشتری داشته باشید زودتر هم می‌توانید فرانسه را یاد بگیرید. در ادامه5 قانون برای زودتر یاد گرفتن زبان فرانسه را به شما یاد می ‌دهیم:

با رعایت کردن این 5 قانون، زودتر از بقیه فرانسه را یاد بگیرید!

قانون شماره 1: روی موارد مهم بیشتر تمرکز کنید!

در بسیاری از کلاس‌های فرانسه اطلاعات مختلفی مثل اسم اعضای بدن یا صرف فعل های عجیب و غریبی آموزش داده می‌شود که شاید یک فرانسوی زبان هم در طول عمرش هیچ وقت از آن‌ها استفاده نکند.

واقعیت این است که با یادگیری چند قانون گرامری و حفظ کردن کلمات و جملات پرکاربرد به راحتی و بااعتماد به نفس می‌توانید فرانسوی حرف بزنید.

هدف اکثر زبان آموزان این است که هرچه سریعتر مکالمه فرانسه را یادبگیرند و قرار نیست که مثلا یک رمان ادبی به زبان فرانسه بنویسند یا یک مقاله علمی پژوهشی ارائه کنند.

 بنابراین با یادگیری 20% از زبان فرانسه می‌توانید در 80% مکالمات روزمره موفق باشید.

اگر بر یادگیری لغات، عبارات و قواعد گرامری رایج تمرکز بیشتری داشته باشید زودتر زبان فرانسه را یاد می‌گیرید و مهارت مکالمه شما در چند ماه به طرز قابل ملاحظه‌ای پیشرفت می‌کند.

پس دفعه بعد که داشتید مطالعه می‌کردید از خودتان بپرسید: آیا واقعا یادگرفتن این مطلب به کارم می‌آید؟

قانون شماره 2: با گوش‌هایتان یاد بگیرید، نه با چشم‌هایتان!

ما آدم‌ها چند ماه اول زندگی‌مان را فقط به شنیدن اختصاص می‌دهیم. نوزاد حرف نمی‌زند و چیزی در مورد گرامر و قواعد زبانی پیچیده نمی‌داند، فقط با دقت گوش می‌دهد.

بعد نوزاد شروع به تکرار کلماتی که شنیده می‌کند و بعد جمله سازی و حرف زدن را یاد می‌گیرد.

سال ها بعد و تازه وقتی به مدرسه می‌رود با مقوله پیچیده و سختی به اسم گرامر و دستور زبان آشنا می‌شود.

مطالعات متعدد نشان می‌دهند شیوه یادگیری زبان مادری یا شیوه یادگرفتن زبان دوم تفاوت چندانی ندارد.

بنابراین اگر می‌خواهید زبان فرانسه را به خوبی یاد بگیرید درست مثل یک نوزاد فرانسوی باید ساعت‌ها به گوش دادن اختصاص بدهید. هرچقدر بیشتر گوش بدهید مغزتان با زبان فرانسه آشناتر می‌شود و به مرور چیزهای بیشتری متوجه می‌شوید.

قانون شماره 3: گرامر و دستور زبان را در متن یاد بگیرید!

در دوران مدرسه ساعت های زیادی از روز را به حفظ کردن و از بر کردن قواعد گرامری اختصاص می‌دادیم، چون از نظر معلم‌های زبان گرامر مهم‌ترین مورد بود.

و نتیجه؟ بعد از سال‌ها یادگیری زبان‌های انگلیسی و عربی در مدرسه به سختی می‌توانستم یک جمله درست و بی غلط بنویسم یا حرف بزنم.

اما بعدها با تماشای فیلم‌ها و سریال ‌های مختلف انگلیسی به مرور متوجه شدم که درک زبانی بهتری پیدا کرده ام و حتی می‌توانم به راحتی جمله سازی کنم و مکالمه کنم.

منظورم این نیست که اصلا نباید گرامر را یاد بگیرید، اما قواعد زبانی را بهتر است در متن یاد بگیرید. مثلا دانستن این نکته گرامری که اکثر کلماتی که به e  ختم می‌شوند مونث (feminine) هستند به شما کمک می‌کند درک بهتری از زبان فرانسه داشته باشید.

بنابراین برای این که زبان فرانسه را سریعتر و بهتر یاد بگیرید در هر زمان ممکن کتاب فرانسه بخوانید، به موسیقی‌های فرانسوی گوش کنید و سریال‌ها و فیلم‌های فرانسوی تماشا کنید.

قانون شماره 4: قانون 5 دقیقه!

همه کسانی که به خوبی زبان فرانسه را یاد گرفته‌اند در یک چیز مشترک هستند: هیچ وقت تسلیم نشده‌اند!

آنها می ‌دانند که یادگیری زبان فرانسه به زمان نیاز دارد، در این راه ممکن است بارها اشتباه کنند و فرانسه یادگرفتن همیشه هم مفرح و سرگرم کننده نیست.

اگر هرروز فرانسه بخوانید و به نحوی با زبان فرانسه در ارتباط باشید به سرعت و به طرز چشمگیری در یادگیری این زبان مهارت پیدا خواهید کرد.

اما خب ممکن است هرروز حوصله مطالعه فرانسه را نداشته باشیم! در این صورت یک ویدئوی فرانسوی در یوتیوب ببینید یا درس‌های قبلیتان را مرور کنید.

به این ترتیب قانون 5 دقیقه را به شما معرفی می‌کنم:

خودتان را مجبور کنید که هر روز حداقل 5 دقیقه از زمانتان را به یادگیری زبان فرانسه اختصاص بدهید. 5 دقیقه آنقدر کوتاه است که انجام دادنش برای همه راحت است و آنقدر طولانی است که انگیزه و اشتیاق لازم برای مطالعه بیشتر را در شما به وجود بیاورد.

قانون شماره 5: زبان فرانسه برای حرف زدن است!

خیلی خوب است که در کلاس‌های فرانسه شرکت کنید و به طور مرتب مطالعه داشته باشید. اما می‌دانید چه چیزی از همه بهتر است؟

تمرین کردن زبان و پذیرش این موضوع که اشتباه کردن غیرقابل اجتناب است!

فرانسوی حرف زدن (هرچند دست و پا شکسته) مزایای بسیار زیادی دارد:

  • از چیزهایی که یاد گرفته ‌اید به صورت کاربردی استفاده می‌کنید و به این ترتیب آن ها را بهتر به خاطر می‌سپرید
  • با بازخورد و فیدبکی که می‌گیرید متوجه اشتباهاتتان می‌شوید
  • تلفظ و لهجه‌تان بهتر می‌شود
  • متوجه می‌شوید بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید می‌توانید صحبت کنید و اعتماد به نفستان بیشتر می‌ شود

به همین دلیل توصیه می‌کنیم هرچه زودتر حرف زدن را شروع کنید. مطمئن باشید با راعایت کردن این 5 قانون ساده اما مهم می‌توانید در کمتر از یک سال مهارت مکالمه بسیار خوبی پیدا کنید و به راحتی با فرانسوی زبانان ارتباط برقرار کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.