پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

راهنمای آزمون آلمانی DSH به همراه معرفی منابع

آموزش رایگان زبان از مبتدی تا پیشرفته به صورت فیلم و کتاب های آموزشی

۸۹ بازديد
۰ ۰


شناخته‌‌ شده ‌ترین آزمون‌های زبان آلمانی DSH، TestDaF و آزمون‌های موسسه Goethe هستند که تمام سطوح CEFR را از A1 تا C2 پوشش می‌دهند. DSH  یکی از مهم ترین آزمون های زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه است که در آلمان، اتریش، سوئیس و غیره به طور مستقل برگزار می کنند. هدف این آزمون سنجش توانایی های شما در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان آلمانی است.  DSH  داوطلبان  را بر اساس مهارت شفاهی و نوشتاری آلمانی آنها ارزیابی می کند. مراکز برگزاری این آزمون در بیش از 90 کشور در دسترس است و ممکن است در مکان های مختلف برگزار شود. در این مقاله خواهیم گفت که آزمون DSH چیست و نکات مهم مربوط به آن را بررسی می کنیم.

اگر به طور جدی قصد تحصیل در یک کشور آلمانی زبان، یعنی آلمان، سوئیس یا اتریش را دارید، احتمالاً نام DSH Prüfung را شنیده اید.DSH  مخفف Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang است.

DSH Prüfung،  همراه  با TestDaf، دو آزمون شناخته شده آلمانی هستند که دانشگاه ها درخواست می کنند تا نشان دهند که مهارت های آلمانی دانش آموز برای تحصیل به زبان آلمانی کافی است. از آنجایی که آزمون دانشگاه محور است، به عنوان مثال، تمرکز آزمون با آزمون های انستیتو گوته متفاوت است.

به همین دلیل، به عنوان مثال، بخش شنیداری، شامل یک سخنرانی دانشگاه است و شما باید نت برداری کنید. در صحبت کردن، شما باید یک گرافیک و محتوای آن را درک کنید، معنی را از آن استنباط کنید، بتوانید آن را توصیف کنید و توضیح دهید که چه اتفاقی در حال وقوع است.  DSH  مهارت های زبان آلمانی شما را برای محیط دانشگاه ارزیابی می کند. در آلمان هر سال حدود 4 بار DSH  را برگزار می کنند.

 نکات آزمون DSH

 

 

مکان برگزاری آزمون در ایران برگزار نمی شود.مراکز برگزاری آزمون در آلمان و در بیش از 90 کشور است.
مدت اعتبار آزمون نا محدود
هزینه آزمون بین 40 تا 170 یورو
نتیجه آزمون •DSH 1: 57%. B2

 

•DSH 2: 67% C1

•DSH 3: 82% C2

مدت زمان آزمون Reading 90 دقیقه

 

Writing 70 دقیقه

Listening 80 دقیقه

Speaking 30 دقیقه

 

ساختار آزمون DSH

آزمون DSH مانند سایر آزمون های مهارت زبان مانند آیلتس، تافل و غیره فرمت مشخصی ندارد و می تواند از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد. با این حال، کم و بیش الگوی آزمون ثابت می ماند.این آزمون از چهار بخش Listening، Reading و Grammar، Writing و Speaking تشکیل شده است.در ادامه می خواهیم نگاهی دقیق تر به ساختار بخش‌ها داشته باشیم.

آزمون DSH از چهار بخش تشکیل شده است:

  • گوش دادن
  • خواندن + گرامر
  • 3-نوشتن
  • صحبت کردن

 

آزمون شنیداری

Listening Comprehension  آزمون درک شنیداری و همچنین قسمت ابتدایی آزمون است. حدود 80 دقیقه طول می کشد. در این قسمت یک «سخنرانی» کوتاه حدوداً 10 دقیقه ای دو بار با فاصله 5 دقیقه ای پخش می شود.این در واقع یک سخنرانی نیست، بلکه یک متن است که کسی آن را بارها می خواند. این متن را دو بار گوش خواهید داد و پس از آن انتظار می رود در 50 دقیقه به 8 سؤال پاسخ دهید.

 

تست خواندن

Reading Comprehension  درک مطلب قسمت دوم آزمون است و شامل دو بخش است: Reading Comprehension و Grammar. برای این بخش 90 دقیقه زمان داده می شود. در بخش ریدینگ 8 سوال بر اساس قطعه وجود دارد. در بخش Grammar، شما باید 9 جمله را بدون تغییر در اهمیت آنها اصلاح کنید.

 

تست نوشتن

برای آزمون رایتینگ 70 دقیقه به شما فرصت داده می شود تا یک متن 250 تا 300 کلمه ای بنویسید. در این بخش یک تصویر یا گرافیک به شما داده می شود که باید آن را با کلمات خود توصیف کنید.سعی کنید دلایل وضعیت تصویر شده را توضیح دهید و بیان کنید که این وضعیت در کشور خود چگونه است.

 

تست صحبت کردن

آزمون شفاهی حدود هفت روز پس از آزمون ترکیبی انجام می شود. اگر در آزمون ترکیبی حداقل DSH 1 را کسب کرده باشید، واجد شرایط آزمون اسپیکینگ خواهید بود. این قسمت حدود 30 دقیقه طول می کشد. وظیفه شما این است که یک متن واقعی، تصویر یا یک متن کوتاه را به تصویر بکشید. شما 15 تا 20 دقیقه برای تنظیم یک “معرفی” 5 دقیقه ای فرصت خواهید داشت.شما خود را معرفی می کنید و یک گفتگوی معمولی با ممتحن دارید. پس از آن، شما یک ارائه کوچک ارائه می دهید. بعد از اینکه محتوا را توضیح دادید، ممتحن از شما سوالاتی مرتبط با این موضوع می پرسد: این وضعیت در کشور شما چگونه است؟ فکر می کنید چرا این اتفاق می افتد؟ و غیره.

 

نتیجه آزمون DSH

 

نتیجه DSH ممکن است به این صورت باشد:

  • DSH 1: 57%. B2
  • DSH 2: 67% C1
  • DSH 3: 82% C2

اکثر دانشگاه ها نتیجه DSH 2 را می خواهند، اما این بستگی به خود دانشگاه دارد. بنابراین وب سایت آنها را بررسی کنید تا سطح مورد نظر خود را پیدا کنید.برخلاف TestDaf، برای قبولی در آزمون لازم نیست هر ماژول را بگذرانید. برای مثال، اگر در قسمت‌های دیگر خوب عمل کردید، ممکن است به طور کامل در Listening امتیاز نگیرید و همچنان DSH 2 دریافت کنید. این یک مزیت بزرگ برای شماست.

 

چگونه در آزمون DSH ثبت نام کنیم؟

شما می توانید برای آزمون DSH به صورت آنلاین یا حضوری در دانشگاه مربوطه ثبت نام کنید. فرم ثبت نام را پر کرده و هزینه های لازم را بپردازید. پس از اتمام ثبت نام، یک ایمیل تأیید دریافت خواهید کرد. رسید پرداخت باید در محل ورود به اتاق آزمون نشان داده شود. هزینه آزمون بر اساس معیارهای دانشگاه در نوسان است. هزینه بین 100 تا 130 یورو [8800-11500 INR] (مشروط به تغییر) است.

 

معافیت از DSH

  • دانشجویانی که دوره هایی را در مؤسسه ای مطابق با سطح مؤسسه عالی آلمان دنبال می کنند.
  • بسیاری از کالج ها از دانش آموزانی که برای چند ترم در آنجا تحصیل می کنند، مدرک TestDAF یا DSH را درخواست نمی کنند. این قانون در مورد هر دانشگاهی صدق نمی کند. پس از آن، در مورد نیازهای زبانی خاص در کالج آینده خود پرس و جو کنید.

آلمان می تواند بهترین گزینه برای تحصیل باشد زیرا به شما امکان می دهد برای ادامه تحصیلات عالی خود به بسیاری از بورسیه های بین المللی دسترسی داشته باشید. با این حال، اگر شما جزو افرادی هستید که می‌توانید توانایی خود را در زبان آلمانی از طریق موارد بالا ثابت کنید، دیگر مجبور نیستید در آزمون DSH شرکت کنید.

 

نکات آمادگی برای آزمون DSH

از آنجایی که معیارهای قبولی در آزمون DSH را درک کرده اید، آماده شدن برای آزمون مهم ترین بخش فرآیند است. هنگامی که شما آلمانی صحبت نمی کنید، تنها چیزی که شما را برای آزمون آلمانی آماده می کند، تسلط قوی بر زبان است.اگر می‌خواهید واجد شرایط آزمون آلمانی DSH شوید، در اینجا چند نکته وجود دارد که مطمئناً در طول زمان آماده‌سازی به شما کمک می‌کند:

  • شرکت در کلاس‌های آمادگی DSH
  • به دانش زبان به درستی دسترسی داشته باشید
  • برنامه مطالعه منحصر به فرد خود را تنظیم کنید
  • تا جایی که می توانید در تست های تمرینی شرکت کنید
  • تا جایی که می توانید به زبان آلمانی صحبت کنید
  • تمرین، تمرین، تمرین

 

مدت اعتبار DSH چقدر است؟

گواهی DSH به طور نامحدود معتبر است. با این حال، کالج ها و مقامات اغلب به گواهی نامه ای نیاز دارند که بیش از دو سال از عمر آن نگذشته باشد.در صورتی که یکی از مدارک فوق را ارائه کرده باشید باید تا زمان ثبت نام در آزمون زبان آلمانی برای پذیرش دانشگاه متقاضیان بین المللی (DSH) شرکت کنید. هزینه DSH برای شرکت در آن 130 یورو است. دعوتنامه DSH همراه با اطلاعیه تاییدیه M.A برای شما صادر می شود.

 

آیا DSH سخت است؟

آزمون DSH نسبتاً دشوارتر از سایر آزمون های مهارت زبان است. حداقل باید دوره های آلمانی را تا B2 گذرانده باشید. B1 کافی نیست و علاوه  بر آن خودآموزی لازم است. با شرکت در آزمون های Testdaf خود را به چالش بکشید. در نهایت می‌توان گفت که تمرین کردن مهم‌ترین موضوعی است که داوطلبین باید در نظر داشته باشند زیرا در صورت شرکت در کلاس و برنامه‌ریزی و عدم تمرین هیچ نتیجه‌ای عاید آنها نمی‌شود. بنابراین تمرین کردن و غرق کردن خود را در منابع آزمون و کتاب‌هایتان فراموش نکنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.