چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

اصطلاحات عاشقانه به زبان آلمانی

آموزش رایگان زبان از مبتدی تا پیشرفته به صورت فیلم و کتاب های آموزشی

۸۱ بازديد
۰ ۰
زبان آلمانی معمولا به عنوان یک زبان عاشقانه در میان زبان های دیگه مثلا در مقایسه با زبان فرانسوی شناخته نمی شود. تصور بیشتر افراد این است که این زبان یک زبان نسبتا خشن و جدی است. اما این زبان همانند سایر زبان ها می تواند بسیار لطیف و زیبا باشد و با استفاده از یک سری کلمات و جملات به ابراز علاقه پرداخت چرا که آلمانی ها نیز همانند سایر افراد عاشق می شوند و نیاز به ابراز علاقه و گفتن جملات و اصطلاحات عاشقانه دارند. اینکه در یادگیری زبان آلمانی چرا نیاز به یادگیری اصطلاحات عاشقانه داریم در ادامه کامل توضیح خواهیم. همچنین یک سری اصطلاحات و جملات عاشقانه که بسیار متداول در زبان آلمانی می باشند را بیان کرده ایم. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید اصطلاحات عاشقانه آلمانی را یاد بگیریم؟

شاید برای بسیاری از زبان آموزان زبان آلمانی یادگیری اصطلاحات عاشقانه جز اولویت های آن ها نباشد. اما این اصطلاحات از جمله جملات و اصطلاحاتی می باشند که در روزمره از آن ها استفاده خواهیم کرد و یادگیری آن ها مفید است. اما جدا از این موضوع دلایلی دیگر نیز وجود دارد.

 

اصطلاحات عاشقانه باعث گسترش دایره لغات و بالا بردن فهم شما در زبان آلمانی می شود

اگر شما به آهنگ های آلمانی گوش کنید و یا به تماشا فیلم و سریال های آلمانی بپردازید حتما یک سری اصطلاحات عاشقانه به گوش تان خواهد خورد. در بسیاری از داستان های دراماتیک، شخصیت های داستان درگیر روابط عاطفی و عاشقانه هستند و اگر شما این نوع اصطلاحات را بلد نباشید چگونه می خواهید متوجه موضوع شوید. حتی این موضوع در هنگام خواندن رمان های عاشقانه آلمانی نیز مهم است چرا که این اصطلاحات به کرات در کتاب آورده می شوند. پس در نتیجه دانستن معنی دقیق شان باعث می شود تا شما درک بهتری از داستان، فیلم و یا موزیک داشته باشید.

 

این اصطلاحات بسیار مورد استفاده می باشند

تصور کنید که شما اصطلاحات و جملاتی که برای ابراز علاقه و انتقال حس مهربانی و صمیمیت استفاده می شوند را بلد نباشید. در این حالت شما نوع روابط افراد را با یکدیگر به خوبی درک نخواهید کرد و خود نیز نمی توانید به خوبی با افراد ارتباط برقرار نمایید. و در این خصوص شاید دچار سوتفاهم شوید و یا اینکه منظور افراد را به خوبی درک نکنید.

 

احتیاط شرط عقله!!!!

قبل از اینکه به آلمان سفر کنید و بخواهید از دیدن مناظر مختلف دیدن کنید. مطمئنا بیشتر به فکر این هستید که چگونه با افراد مختلف ارتباط برقرار کرده و در پایه ترین سطح ممکن چگونه با آن ها صحبت کنید. پس چرا باید زمان خود را برای یادگیری اصطلاحات عاشقانه صرف کنید؟ مخصوصا که زبان آلمانی و آلمانی ها طبق باور خیلی ها زیاد اهل رفتارها و صحبت های عاشقانه نیستند. با این حال براساس بسیاری از باورهایی که در مورد آلمانی ها و فرهنگ شان گفته می شود و برخی از آن ها نیز درست می باشند. اما بسیاری از این موارد برمی گردد به سال های جنگ جهانی دوم که این باور را در مردم بوجود آورده که آلمانی ها مردمی سرد و دارای احساست ضعیفی هستند. اما مسلما زمانه تغییر کرده است. امروزه بیش از ۱۰۰ میلیون آلمانی زبان در دنیا زندگی می کنند که بیشتر آن ها آدم های شاد و سرزنده ای هستند و در بین آن ها افراد بسیار زیادی رابطه های عاشقانه خوبی با یکدیگر دارند. شاید همانطور که شما در حال گشت و گذار در آلمان هستید عشق خود را نیز پیدا کنید و فرد مورد نظری که باید با او رابطه عاشقانه خود را داشته باشید در این مکان باشد در نتیجه دانستن اصطلاحات عاشقانه برای تان مفید خواهد بود.

 

باعث می شوند زبان آلمانی جذاب تر شود

با استفاده از این اصطلاحات می توانید به جذابیت صحبت کردن خود بیافزاید و حتی در مواردی به شوخی از آن ها استفاده نمایید و یا حتی به افراد دیگر این اصطالاحات را آموزش دهید در نتیجه این نیز می تواند بهانه ای باشد برای برقراری ارتباط و صحبت کردن به زبان آلمانی و همچنین لذت بردن از زبان آلمانی. اما در آخر نیز این اصطلاحات به شما عبارات و کلمات خوبی را برای زبان آلمانی آموزش می دهد و همچنین از لحاظ گرامری نیز باید آن ها را به درستی استفاده کنید تا احیانا معنی اشتباهی را منتقل نکنید. اکنون می خواهیم به بیان این اصطلاحات به همراه معنی آن ها بپردازیم که ممکن است برای برخی از این اصطلاحات نیاز به یک سری توضیح مختصر باشد.

 

اصطلاحات عاشقانه آلمانی

ich liebe dich

اولین و متداول ترین و پرکاربرد ترین اصطلاحات عاشقانه که در هر زبانی نیز بسیار مورد استفاده است. دوستت دارم یا عاشقت هستم که به زبان انگلیسی میگیم  I Love You. البته در فرهنگ های غربی استفاده از این جمله کمی با احتیاط همراه است و باید در موقعیت درست از آن استفاده نمایید که سو برداشتی از این جمله صورت نگیرد. هر چند می توانید برای بیان علاقه خود به موارد دیگر مثل خرید کردن یا شکلات هم از این ساختار استفاده کنید به صورت Ich liebe Schokolade

 

Ich liebe Einkaufen

این جمله را برای بیان به افراد مخصوصا کسانی که تازه با آن ها آشنا شده اید و شناخت کافی ندارید بهتر است استفاده نکنید.

 

Ich hab’ dich lieb

این اصطلاحات کوتاه شده عبارت اول است البته شاید در ظاهر اینطور به نظر نرسد اما این عبارت به نوعی حالت خودمانی و غیررسمی عبارت اول یعنی Ich liebe dich است. هر چند اگر در مترجم گوگل این عبارت را سرچ کنید به معنی عبارت اول آن را ترجمه می کنید. از این عبارت که به معنی دوستت دارم است می توانید برای بیان به دوستان، افراد خانواده و فردی که دوستش دارید استفاده کنید. اما نکته دیگر در مورد این عبارت این است که از لحاظ بار معنایی نسبت به عبارت اول قدرت کمتری دارد برای همین در آهنگ های عاشقانه کمتر این اصطلاحات را خواهید شنید. یکی از آهنگ هایی که این عبارت در آن استفاده شده آهنگ Guildo hat euch lieb است که در سال ۱۹۹۸ خوانده شده.

 

Schatz, Liebling, kuschelbär

این نوع اصطلاحات که در انگلیسی به عنوان pet names شناخته می شوند اسامی هستند که افراد به یکدیگر نسبت می دهند و طرف مقابل را براساس حس و محبتی که دارند با آن صدا می زنند به عنوان مثال برخی از افراد از اسامی حیوانات یا خوردنی ها مثل شیرینی یا باقلوا و عسل و ….. در فارسی استفاده می کنند در آلمانی نیز این موارد وجود دارد. در این جا کلمه Schatz به معنی گنج یا یک چیز گران بها است. کلمه liebling به معنی محبوب یا عزیزم می باشد و کلمه Kuschelbär به معنی خرس تپلی می باشد که در هر زبانی این کلمات معانی به خصوص خود را دارند و می توانند به عنوان یک حرف عاشقانه استفاده شوند. البته در این مورد یکی سری کلمات هستند که از ترکیب انگلیسی و آلمانی درست شده اند و می توان از آن ها نیز استفاده کرد مانند baby و honey.

 

Ich bin bis über beide Ohren verliebt

این اصطلاح یا جمله به معنی این است که شما خیلی زیاد کسی را دوست دارید. که در زبان انگلیسی می توان به این عبارت به شکل I’m head over heels in love اشاره کنیم.

 

Ich steh’ auf dich

این اصطلاح دارای قدرت بالا در بیان عشق و احساسات به طرف مقابل است اما از این عبارت برای کسی استفاده می شود که به عنوان عشق شما محسوب می شود و نباید مثلا در مورد اعضای خانواده از این عبارت استفاده کرد.

 

Du bist die Liebe meines Lebens

این اصطلاحات یکی از عبارات عاشقانه و قوی در بیان احساسات است که زیاد و از زبان هر کسی نخواهید شنید به دلیل اینکه شما به هر کسی این عبارت را نخواهید گفت. معنی این عبارت این است که تو عشق زندگی من هستی. در نتیجه در موارد خاص این عبارت توسط افراد مورد استفاده می باشد. اما این اصطلاح یکی از زیباترین اصطلاحات عاشقانه زبان آلمانی است.

 

Du hast wunderschöne Augen

برای بیان احساسات مسلما تعریف کردن از ویژگی های اخلاقی و ظاهری افراد یکی از راه هایی است که می توان به وسیله آن ابراز احساسات کرد. این عبارت یکی از این دسته اصطلاحات می باشد که به معنی این است که تو چشمان زیبایی داری. مسلما یکی از مهم ترین عناصر زیبایی افراد چشمان شان است که اینجا با این جمله می توانید به این موضوع اشاره نمایید.

 

Ich bin verrückt nach dir

یکی دیگه از اصطلاحات عاشقانه که می توانید به کسی که دوستش دارید و عاشقش هستید ابراز علاقه کنید این اصطلاح می باشد که می توانید آن را به این شکل معنی کنید. من دیوانه یا مجنون تو هستم. این اصطلاحات بیشتر بین افراد جوان و نوجوان ها رایج می باشد هر چند که تمامی افراد با هر سنی می توانند از این اصطلاح استفاده کنند.

 

Ich denke immer über dich

این اصطلاح به این معنی است که من شبانه روز در فکر تو هستم یا به تو فکر می کنم. البته ممکن است در برخی از فرهنگ ها این اصطلاح معنی و مفهوم خوبی نداشته باشد اما در زبان آلمانی یک اصطلاح عاشقانه محسوب می شود.

 

Ich kann nicht ohne dich leben

اصطلاح دهم یکی دیگر از اصطلاحات عاشقانه ای است که بسیار برای بیان احساسات قوی می باشد و به معنی این است که بدون تو نمی توانم زندگی کنم. این اصطلاح در روابطی که عمر طولانی داشته و میزان عشق و علاقه بسیار بالا می باشد استفاده می شود که ممکن است بیشتر بین افراد بزرگسال رایج تر باشد.

 

Ich liebe dein Lächeln

برای بیان احساسات همانطور که در بالا نیز اشاره شد می توانیم از طرف مقابل و ویژگی هایش تعریف کنیم این اصطلاح به این معنی است که من لبخند یا خنده تو را دوست دارم.

 

Ich liebe dich so, wie du bist

این اصطلاح به معنی این است که من تو را همانطور که هستی دوست دارم. یک عبارت عاشقانه زیبا که طرف مقابل را بخاطر ویژگی هایی که دارد و نیازی به تغییر نیست دوستش دارید.

 

Ich liebe dich mehr jeden Tag

به معنی این است که من تو را هر روز بیشتر دوست دارم.

 

Liebst du mich

این اصطلاح یا عبارت یک سوال عاشقانه است که شما می توانید بپرسید تا متوجه شوید که آن فرد شما را دوست دارد یا خیر. معنی این عبارت این است آیا مرا دوست داری؟

 

Willst du mich heiraten

اگر بخواهید در آلمانی از کسی درخواست ازدواج کنید می توانید از این اصطلاح استفاده کنید که به معنی آیا با من ازدواج می کنی؟ است.

 

Ich bin verliebt

برای ابراز دلتنگی هم می توانید این اصطلاح رو بگید که به معنی دلم برات تنگ شده است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.