جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

13 تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی

آموزش رایگان زبان از مبتدی تا پیشرفته به صورت فیلم و کتاب های آموزشی

۴۷ بازديد
۰ ۰
زبان آلمانی یکی از زبان هایی است که امروزه به دلایل مختلف مانند تحصیل، مهاجرت، کسب و کار و تجارت مورد استفاده و استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. از این رو یادگیری این زبان به روش های مختلف براساس شرایط افراد می تواند متغیر باشد و زبان آموزان زبان آلمانی برای پیدا کردن تسلط و تکمیل آموخته های خود و یا شروع یادگیری زبان آلمانی به دنبال روش های متنوع و مفید برای یادگیری زبان آلمانی می باشند. یکی از روش های آموزش زبان آلمانی استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای زبان آلمانی است که بسیار کاربردی بوده و می توانید از بسیاری از آن ها در هر مکان و زمانی به صورت آنلاین و آفلاین استفاده نمایید. همانطور که می دانید استفاده از وسایل الکترونیکی مانند موبایل، لپ تاپ و تبلت در زندگی امروزه ما نقش اساسی داشته و بسیاری از وقت ما صرف استفاده از آن ها می شود در نتیجه بهتر است از این امکانات برای یادگیری و آموزش زبان آلمانی نیز استفاده نماییم. در ادامه به بیان لیستی از بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای آموزش زبان آلمانی پرداخته شده است که می توانید هر کدام را که برای تان مفیدتر می باشد، استفاده کرده و از این طریق نیز به یادگیری زبان آلمانی بپردازید.


۱. اپلیکیشن FluentU

اپلیکیشن FluentU یکی از نرم افزارهای آموزش زبان آلمانی می باشد که برای کاربران ios و آندروید طراحی شده است. این نرم افزار به صورت حرفه ای همانطور که افراد بومی زبان آلمانی را آموزش می بینند به آموزش زبان آلمانی می پردازد. در این اپلیکیشن از ویدیوهای آلمانی واقعی استفاده می شود و از آن ها برای آموزش زبان آلمانی بهره گرفته می شود. در این نرم افزار شما می توانید به تماشای موزیک ویدیو، اخبار و دیگر موارد بپردازید و با استفاده از این امکانات خود را با زبان آلمانی درگیر کرده و نیز از فرهنگ آلمان نیز اطلاعاتی را کسب نمایید. در این نرم افزار تمرکز اصلی بر روی یادگیری زبان از طریق محتوا و مثال های متنوع و متعدد است. با استفاده از ویدیوهای واقعی محتوای آموزشی همواره جدید می باشد. سرفصل ها از زمینه های بسیاری همانند فوتبال، برنامه های تلویزیونی و فیلم تا تبلیغات و ویدیوهای فضای مجازی را شامل می شود.

از این طریق زبان آموزان با زبان آلمانی که به صورت بومی صحبت می شود روبرو خواهند شد و نیز از فرهنگ آلمان نیز اطلاعاتی را بدست خواهند آورد. لغات و عبارات به کمک متن های تعاملی نیز تدریس خواهند شد. در زمان مشاهده هر ویدیو جملات در پایین آن قابل مشاهده می باشند در صورتی که روی آن کلمه بروید ویدیو متوقف شده و معنی آن برای شما نمایش داده می شود و همچنین می توانید کلمات جدیدی که یاد گرفته اید را در یک لیست اضافه کنید تا به مطالعه آن بپردازید. در ارتباط با هر ویدیو لیستی از لغات برای شما مشخص شده است که با مثال های متعددی طریقه استفاده از آن ها به شما آموزش داده می شود. با استفاده از سوالاتی دانش شما از آموزش هایی را که کسب کرده اید مورد ارزیابی قرار می گیرد و نتیجه آن به شما ارائه خواهد شد و با استفاده از آن متوجه پیشرفت خود خواهید شد و همچنین برای اینکه بتوانید مطالب جدیدتری را آموزش ببینید این اپلیکیشن براساس آموخته های شما درس های جدیدی را ارائه می کند و در این حالت هر زبان آموز به صورت یادگیری های شخصی خود به یادگیری زبان آلمانی می پردازد.

 

۲. اپلیکیشن Rosetta Stone

یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی، نرم افزار Rosetta Stone می باشد که احتمالا نام این اپلیکیشن را بسیار شنیده اید. این اپلیکیشن یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای آموزش زبان می باشد. روش آموزشی خاص اپلیکیشن Rosetta Stone زبان آموز را کاملا با زبان آلمانی درگیر می کند به دلیل اینکه این نرم افزار زبان آلمانی را از طریق خود زبان آلمانی بدون هیچگونه ترجمه ای به زبان دیگر از طریق عکس، متن، صدا و ویدیو آموزش می دهد که زبان آموزان همانند یک فرد آلمانی این زبان را آموزش خواهند دید. در نسخه موبایلی این نرم افزار زبان آموزان کلمات و عبارات جدید را از طریق تصویر یاد می گیرند و توسط یک فرد بومی تلفظ آن ها را خواهند شنید. این اپلیکیشن مجهز به حالت تشخیص صدا بوده تا تلفظ درست کلمه را به شما آموزش دهد. حساسیت بالای تشخیص لهجه غیر بومی به یادگیری بهتر و بیان بهتر کلمات بسیار به زبان آموزان کمک خواهد کرد.

این نرم افزار در کنار برنامه ای که برای آموزش در اختیار شما قرار می دهد به صورت آنلاین نیز می توانید از طریق مدرسین زبان آلمانی به یادگیری زبان آلمانی بپردازید که یک ویژگی خاص برای افرادی است که نمی خواهند به صورت خودآموز زبان آلمانی را فرا بگیرند. در کل این اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای آموزش زبان آلمانی است و به دلیل اینکه بسیار قابل فهم می باشد در زمره بهترین اپلیکیشن ها لیست شده است.

 

۳. اپلیکیشن Memrise

یکی از نرم افزارهای رایگان و منحصربفرد زبان آلمانی، اپلیکیشن Memrise است. این اپلیکیشن برای آموزش لغات از روش فلش کارت استفاده کرده و نیز با استفاده از سیستم spaced-repetition تکرار با فاصله، برای بالا بردن بخاطر سپاری کلمات بهره می برد. این سیستم به این شکل کار می کند که نرم افزار کلماتی که شما قبلا یاد گرفته اید را در زمان مشخصی که ممکن است آن ها را فراموش کنید به شما یادآوری خواهد کرد. با این کار به مرور لغات به حافظه بلند مدت شما انتقال پیدا می کنند. معمولا در مدارس روش حفظ کردن کلمات به صورتی خشک و با تکرار انجام می گیرد که اثر طولانی مدت نخواهد داشت اما با استفاده از تصاویر و توانایی تصور کلمه در ذهن می توان براحتی بر این موضوع غلبه کرد. در این خصوص کلمات بوسیله تصاویر و یا در متن های خنده دار که باعث شود آن ها را فراموش نکنید در این نرم افزار آموزش داده شده است.

 

۴. اپلیکیشن Anki

با توجه به اسم این نرم افزار که یک کلمه ژاپنی می باشد این نرم افزار برای بخاطر سپردن لغات می باشد. این نرم افزار نیز به وسیله فلش کارت ها به زبان آموزان لغات زبان آلمانی را آموزش می دهد که در این خصوص شبیه به اپلیکیشن Memrise است. سادگی طراحی در این نرم افزار بسیار جذاب بوده و آن را کاربر پسند کرده است. اپلیکیشن Anki یکی از نرم افزارهای محبوب برای یادگیری واژگان زبان آلمانی است. یک نکته قابل توجه در مورد این نرم افزار این است که شما باید درس های مشخص را برای خود تعریف کنید و می توانید از دیگر مطالبی که دیگران نیز طراحی کرده اند اگر مناسب برای خود می دانید استفاده نمایید. بعد از اتمام هر درس از شما پرسیده می شود که چه زمانی را برای مشاهده و دوره این درس می خواهید تنظیم نمایید. در سیستم اندورید و وبسایت این نرم افزار به صورت رایگان می باشد اما برای سیستم ios باید مبلغی را پرداخت نمایید.

 

۵. اپلیکیشن Busuu

در میان بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی، نرم افزار Busuu یکی از بهترین اپلیکیشن های پرطرفدار می باشد. براساس وبسایت Busuu ده ها هزار نفر از این نرم افزار در سراسر دنیا برای آموزش زبان آلمانی استفاده می کنند. این موضوع باعث شده تا این نرم افزار شامل محتواهای متنوع برای اکثر جوامع باشد. در کل این نرم افزار بسیار جذاب بوده، طراحی ساده و کاربری ساده ای دارد و دارای تصاویر با کیفیت بالا می باشد. درس های این نرم افزار براساس سطح های استاندارد CEFR بوده و تمامی مهارت های زبان از جمله ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ را پوشش می دهد. برای این کار درس های داخل این نرم افزار به شکل زیر طراحی شده اند:

۱. یادگیری لغات اصلی که توسط افراد بومی تلفظ شده اند.

۲. مکالماتی که دارای لغات جدید بیان شده است.

۳. تمرین های نوشتاری و یک سری تمرین اضافه که توسط کاربران طراحی شده است.

۴. تمرین اسپیکینگ با دیگر افراد که از این نرم افزار استفاده می کنند.

۵. عبارات ضبط شده که بر روی صفحه به شما نمایش داده می شود.

۶. مرور درس

اکثر امکانات این نرم افزار به صورت رایگان به زبان آموزان ارائه می شود اما شما می توانید اکانت حرفه ای تری را نیز تهیه نمایید.

 

۶. اپلیکیشن Babbel

اگر از نرم افزارهای گرافیکی زیاد خوشتان نمی آید. اپلیکیشن Babbel می تواند آن نرم افزاری باشد که می خواهید. این نرم افزار یک طراحی ساده و شفاف دارد که کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند حس خوبی را نیز نسبت به این نرم افزار خواهند داشت. در کنار ظاهر حرفه ای این نرم افزار، حجم کمی داشته که نه تنها این اپلیکیشن را به یکی از بهترین اپ های آموزش زبان آلمانی تبدیل کرده است بلکه یکی از سریع ترین برنامه های آموزش مجازی نیز می باشد.

از همان ابتدا که نرم افزار را در گوشی خود نصب می کنید بعد از اینکه سطح خود را مشخص کنید این نرم افزار آموزش زبان آلمانی را شروع خواهد کرد. این اپلیکیشن تمامی جنبه های زبان را به شما آموزش خواهد داد. واژگان و عبارات جدید را از طریق فایل های صوتی، تصاویر و متن و ترکیبی از این موارد به شما آموزش می دهد. هر درس یک قسمت مکالمه دارد که زبان آموزان باید جاهای خالی را با کلمات و عبارات مناسپ پر نمایند. این نرم افزار قابلیت درک صدا را داشته و می تواند در مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ بسیار به شما کمک نماید.

 

۷. اپلیکیشن iStart German

اپلیکیشن iStart German برای افرادی که تازه شروع به یادگیری زبان کرده اند و در سطح مبتدی هستند مناسب می باشد. در نتیجه روند آموزش این نرم افزار کمی آرام بوده اما اطلاعات جامع و خوبی را از زبان آلمانی به شما می دهد. محتوای این نرم افزار به شکلی ارائه شده است که شبیه مکالمه بین دو فرد آلمانی بوده و یک فرد واسطه انگلیسی زبان می باشد. هر درس به صورت متن و فایل صوتی ارائه می شود.

یادگیری زبان آلمانی توسط این اپ به این شکل بوده که در طول هر درس توضیحات توسط مدرس در مورد موضوعات مختلف داده خواهد شد و همزمان زبان آموزان اطلاعات زیادی در مورد کلمات دریافت خواهند کرد. در کنار متن اصلی در هر درس یک خلاصه از محتوای درس، لیستی از واژگان و یک سری سوالات چند گزینه ای برای محک زدن دانش شما وجود دارد. در نتیجه این اپلیکیشن برای افرادی که اطلاعات کمی یا هیچگونه اطلاعاتی از زبان آلمانی ندارند مناسب است و برای شروع و آماده کردن خود برای یادگیری زبان آلمانی می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

۸. اپلیکیشن German Verb Conjugations by Brainscape

یکی از مواردی که شاید اکثر زبان آموزان، زبان آلمانی برای شان چالش برانگیز می باشد. صرف فعل در زبان آلمانی است. افعال و اسامی در این زبان در حالت های مختلف جمله، تعداد و جنسیت تغییر می کنند. اگر شما در این زمینه که چگونه باید یک فعل را به صورت درست در زمان های مختلف استفاده کنید مشکل دارید این نرم افزار گزینه مناسبی می باشد. در این نرم افزار اساسا با یک سری فلش کارت ها که به ۸ قسمت تقسیم شده است و در هر قسمت به یک زمان تعلق دارد به آموزش صرف فعل در زمان های مختلف پرداخته شده است:

۱. زمان حال ساده

۲. زمان گذشته ساده

۳. زمان حال کامل

۴. زمان گذشته کامل

۵. زمان آینده

۶. زمان آینده کامل

۷. حالت شرطی ۱

۸. حالت شرطی ۲

هر قسمت شامل ۲۷۵ فعل آلمانی پرکاربرد می باشد که به صورت درست صرف شده است. این نرم افزار به کاربران این امکان را می دهد تا به صورت سیستمی یک مبحث نسبتا سخت زبان آلمانی را به خوبی درک نمایند. یکی از ویژگی های بارز این اپلیکیشن آگاهی دادن از روند پیشرفت شما می باشد که براحتی می توانید از کیفیت آموزش خود با خبر شوید.

 

۹. اپلیکیشن Learn German by MindSnacks

زمانی که شروع به کار با این نرم افزار نمایید متوجه خواهید شد که این نرم افزار بیشتر برای جلب توجه افراد جوان طراحی شده و دارای تصاویر گرافیکی جذاب و آیکون هایی به شکل حیوانات بامزه می باشد. این نرم افزار برای افرادی که در حال یادگیری زبان آلمانی در سنین پایین هستند مناسب بوده و در این اپلیکیشن زبان آلمانی از طریق ۹ بازی مختلف آموزش داده می شود. هر بازی حول محور یک موضوع مشخص مانند خانواده، غذا، مدرسه و موارد دیگر می باشد. قبل از شروع یادگیری به شما لیستی از واژگان برای تمرین کردن داده می شود. این بازی ها به صورت یک تست و بررسی دانش شما انجام می شود.

 

۱۰. اپلیکیشن Wie geht’s German

Wie geht’s? به معنی حالتان چطور است؟ می باشد. همانطور که حدس زدید این نرم افزار به زبان آموزان زبان آلمانی عبارات پایه و پرکاربردی زبان آلمانی را آموزش می دهد. محتوای این اپ براساس سطح ها و موضوعات مختلف دسته بندی شده است. در ضمن اگر شما یک زبان آموز مبتدی، متوسط و یا پیشرفته زبان آلمانی هستید می توانید انتخاب کنید که عبارات کاربردی و مفید زبان آلمانی را برای مسافرت، کسب و کار و یا در مورد سلامت یاد بگیرید. در این نرم افزار یک بخش گرامری نیز وجود دارد. همراه با این دو بخش اصلی شما در مورد موضوعاتی چون اعداد، طریقه صحبت کردن درباره خانواده و فامیل و یا سلام و احوالپرسی ها به زبان آلمانی اطلاع خوبی را کسب خواهید کرد. در مورد تلفظ صحیح واژگان یک صحبت کننده بومی وجود دارد و برای اینکه آموزش برای شما جنبه سرگرمی نیز داشته باشد یک سری سوالات به صورت بازی و بازی هایی چون حدس زدن کلمات در این اپ طراحی شده است.

 

۱۱. اپلیکیشن Drops

یکی دیگر از اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی برای فارسی زبانان، نرم افزار Drops است که از طراحی زیبایی برخوردار بوده و با استفاده از بازی های متنوع در مدت ۵ دقیقه به آموزش لغات زبان آلمانی پرداخته است. این اپلیکیشن برای یادگیری لغات و گسترش دایره واژگان بسیار مفید و کاربردی می باشد. از جذابیت های این نرم افزار آموزش مبتنی بر سرگرمی است که شما را به یادگیری زبان آلمانی ترغیب خواهد کرد.

 

۱۲. آموزش زبان آلمانی نصرت

آموزش زبان آلمانی از طریق نصرت یکی از پرطرفدارترین مدل های آموزش می باشد که از طریق مکالمه و به صورت صوت به شما زبان آلمانی را آموزش می دهد. در این نرم افزار از سطح مبتدی و کلمات و جملات روزانه و استفاده از آن ها در جملات و مکالمات زبان آلمانی را آموزش می دهد و شما بعد از گذراندن ۹۰ درس ۳۰ دقیقه ای که تقریبا ۳ ماه طول خواهد کشید می توانید به سطح مناسبی از درک زبان آلمانی دست یابید.

 

۱۳. اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن محبوب Duolingo که برای یادگیری بسیاری از زبان های خارجی مورد استفاده بسیاری از زبان آموزان می باشد که با یک برنامه ریزی روزانه به مدت زمان کوتاه حداکثر ۲۰ دقیقه به آموزش زبان آلمانی می پردازد. شما در این نرم افزار به یادگیری لغات، جملات، گرامر، عبارات متداول و نوشتار زبان آلمانی خواهید پرداخت و براساس سطح خود نیز می توانید شروع به یادگیری زبان آلمانی نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.