پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

لیست آهنگ های آلمانی برای یادگیری زبان آلمانی

آموزش رایگان زبان از مبتدی تا پیشرفته به صورت فیلم و کتاب های آموزشی

۸۷ بازديد
۰ ۰


برای یادگیری زبان آلمانی جدا از استفاده از کتاب های آموزش زبان آلمانی که دارای ویژگی ها و قسمت های مختلف برای آموزش زبان آلمانی هستند می توانیم از مواردی چون آهنگ های آلمانی نیز استفاده نماییم. گوش کردن به موسیقی یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می تواند در بحث یادگیری به شما در هر معقوله ای کمک نماید. همانطور که شما وقتی که آهنگی را به زمان مادری تان می خوانید و یا با خواننده هم خوانی می کنید و لذت می برید مطمئنا این حس به شما در حالی که به آهنگ های آلمانی که در حال یادگیری زبان آن هستید نیز دست خواهد داد. در نتیجه با گوش دادن به این آهنگ ها جدا از لذت بردن با یادگیری آن موزیک، به آموزش زبان آلمانی تان نیز کمک شایانی خواهد کرد. البته استفاده از موسیقی برای یادگیری زبان آلمانی مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به صورت مختصر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای یادگیری زبان آلمانی با آهنگ

همانطور که بیان شد یادگیری زبان آلمانی با استفاده از موزیک های آلمانی می تواند باعث بهبود روند یادگیری شما شود اما در کنار این مزیت آموزشی می توان به مزایای دیگری نیز اشاره کرد. اولین ویژگی این کار لذت بخش بودن آن است که به شما انرژی، روحیه و هیجان در یادگیری را می دهد. این حس باعث می شود تا شما در مسیر یادگیری با توجه به سختی هایی که هر زبان دارد راحت تر و با لذت بیشتری زبان آلمانی را فرابگیرید. دیگر ویژگی یادگیری و همچنین آشنایی بیشتر با تلفظ کلمات در حالت محاوره یا نیتیو می باشد که به شما کمک می کند تا بهتر و نزدیک تر به افراد آلمانی زبان به بیان کلمات بپردازید و لهجه آلمانی خود را نیز تقویت نمایید.

 

یکی دیگر از مزیت های یادگیری زبان آلمانی با آهنگ این است که به شما درکی از فرهنگ آلمان و مردمش خواهد داد. مطمئنا زبان هر کشور جدا از فرهنگ آن کشور نبوده در نتیجه هر چقدر شما با فرهنگ یک کشور و آداب و رسوم آن آشنا باشید یادگیری زبان و از همه مهم تر نحوه استفاده از آن برای تان راحت تر و روشن تر خواهد شد. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از آهنگ ها برای یادگیری، تقویت قدرت حافظه شما است. با این کار شما با یک تیر چند نشان را خواهید زد. در کنار آموزش حافظه تان تقویت می شود که این موضوع باعث می شود تا سرعت یادگیری خود را بالا ببرید و اگر مواردی را نیاز دارید که به حافظه بسپارید با این کار عملکرد بهتری خواهید داشت. حتما مزایای دیگری نیز برای یادگیری زبان آلمانی با آهنگ وجود دارد که سعی کردیم در این بخش به مهم ترین آن ها اشاره کنیم و اهمیت این موضوع را برای تان روشن نماییم.

 

چطور موزیک یا آهنگ به شما برای یادگیری زبان کمک می کند؟

وقتی یک زبان را با استفاده از گوش کردن یا قدرت شنیداری تان یاد می گیرید، این یادگیری دارای سه مرحله می باشد:

  1. شنیدن و تلفظ
  2. بیان کردن و درک کردن
  3.  خواندن و نوشتن

گوش دادن به آهنگ به زبانی که در حال یادگیری آن هستید نه تنها در حال تمرین کردن برای بهبود قدرت شنیداری و تلفظ کلمات هستید بلکه با این کار قدرت صحبت کردن و بیان جملات و کلمات را نیز تقویت خواهید کرد. زمانی که برای اولین بار به یک آهنگ گوش می دهید. نیازی نیست که به متن آن زیاد توجه داشته باشید. در تعداد دفعات بعد بار دوم و سوم شروع به خواندن آهنگ به همراه خواننده کنید.یکی از کارهایی که می توانید برای یادگیری انجام دهید این است که در زمانی که با خواننده آهنگ هم خوانی می کنید صدای خود را نیز ضبط کرده تا متوجه اشتباهات تلفظی خود شوید و این موضوع به خوبی نشان خواهد داد که شما تا چه میزان همانند یک فرد آلمانی زبان کلمات را به خوبی بیان می کنید. نگران این موضوع نیز نباشید که شما استعداد خوانندگی ندارید تنها موضوع مهم این است که شما به خوبی و درست کلمات را تلفظ نمایید.

 

لیست آهنگ های آلمانی برای یادگیری زبان آلمانی

تو این بخش به معرفی آهنگ های آلمانی می پردازیم که با آن ها می توانید زبان آلمانی را راحت تر و جذاب تر یاد بگیرید.

 

99 Luftballons by Nena

این آهنگ جز آهنگ های کلاسیک آلمانی است که ممکن است آن را قبلا گوش کرده باشید. با گوش کردن چند باره این آهنگ و دیدن متن آهنگ می توانید داستان این ۹۹ بادکنک را درک نمایید. این آهنگ آلمان غربی به شما داستان ۹۹ بادکنک را بیان می کند که در آسمان در حال حرکت به سمت افق هستند که اشتباها به عنوان تهدید شناسایی شده و به سمت شان شلیک می شود که بیان کننده ۹۹ سال جنگ در آلمان است که باعث خرابی های بسیار برای هر دو سمت بوده است. این آهنگ در سال ۱۹۸۳ منتشر شده و در جهان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در این آهنگ با یک سری کلمات که مربوط به جنگ هست نیز آشنا خواهید شد مانند:

Fliegerstaffel (نیروی ضربتی دریایی)

Düsenflieger (هواپیمای جت)

Benzinkanister (مخزن سوخت)

 

Atemlos durch die Nacht by Helene Fischer

این آهنگ معروف از هلن فیشر که در سبک پاپ می باشد یکی از موفق ترین آهنگ های آلمانی است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است. این آهنگ خیلی زود در ذهن شما حک خواهد شد و بسیاری از آلمانی زبان ها این آهنگ را بلد هستند. ریتم آهنگ به شکلی است که شما را جذب خواهد کرد تا از گوش کردن چند باره از آن خسته نشوید.

 

Sag mir, wo die blumen sind by Marlene Dietrich

آهنگ سوم نیز یکی دیگر از آهنگ های کلاسیک آلمانی است که اصل به زبان انگلیسی خوانده شده است و سپس به ۳۰ زبان دیگر ترجمه و اجرا شده که یکی از آن ها زبان آلمانی است. این آهنگ بسیار ساده و روان می باشد و دارای تکرار های بسیار برای یادگیری است. در این آهنگ شما می توانید ترتیب قرارگیری کلمات در حالت سوالی و جملات خبری را به خوبی متوجه شوید.

 

Ohne dich by Rammstein

بدون اشاره کردن به یک آهنگ در ژانر متال لیست آهنگ های آلمانی برای یادگیری زبان آلمانی ناقص خواهد بود که آهنگ چهارم را به این نوع اختصاص دادیم که یکی از بهترین ها در این ژانر می باشد. یکی از ویژگی های این آهنگ استفاده از حروف اضافه می باشد. با این آهنگ از سبک آهنگ های آلمانی لذت خواهید برد.

 

Ti Amo by Howard Carpendale

مطمئنا آهنگ های عاشقانه همواره برای افراد جذابیت های زیادی داشته و متن آهنگ ها به راحتی در ذهن می ماند. این آهنگ که معنی آن دوستت دارم می باشد برگرفته از یک آهنگ معروف ایتالیایی با نام Ti Amo است. موزیک آن دارای یک ریتم آرام بوده و باعث می شود تا به صورت ناخودآگاه با این آهنگ زمزمه نمایید. یکی از ویژگی های دیگر آن سادگی کلمات و گرامر استفاده شده در آهنگ است.

 

Nur für dich by Wise Guys

گروه Wise Guys که یک گروه هم آوا می باشند که آهنگ های شان همواره باعث می شود تا حس خوبی به شما منتقل شود. در این آهنگ خواننده به شمارش کارهایی می پردازد که برای نامزدش کرده که اکنون او را ترک کرده است. ساختارهایی که در این آهنگ استفاده می شود بسیار مناسب و فیکس بوده که می توانید به همان شکل و یا با کمی تغییر برای بیان موضوعات در مورد خودتان استفاده نمایید.

 

Lieder by Adel Tawil

اگر علاقه مند به تمرین مهارت ترجمه ای خود هستید به این آهنگ گوش بدید. در این آهنگ خواننده نقل قول های موزیک های معروف مورد علاقه اش را به زبان آلمانی ترجمه کرده و در این آهنگ استفاده کرده است. شما می توانید با این آهنگ و مراجعه به آهنگ اصلی نحوه ترجمه جملات مختلف را مشاهده نمایید.

 

Nur noch kurz die Welt retten by Tim Bendzko

یکی از آهنگ های عالی برای یادگیری ترتیب قرارگیری کلمات که می تواند در برخی از مواقع پیچیده باشد، آهنگ شماره هشت است. در صورتی که در قرار دادن کلمات در جایگاه مناسب شان مشکل دارید این آهنگ به شما کمک خواهد کرد. حتی این موضوع در عنوان آهنگ نیز مشهود است. در این آهنگ نشان داده شده که در صورتی که عبارتی دارای فاعل نباشد قید ها قبل از اسامی و فعل ها می آیند.

 

Whatever by Cro

این آهنگ دارای یک ریتم تند می باشد که شما را با کلمات بسیاری برای یادگیری روبرو خواهد کرد. شاید در ابتدا باید به متن آهنگ نگاهی بیاندازید تا درک بهتری از آهنگ بدست آورید. همچنین برای اینکه بتوانید سرعت صحبت کردن تان را تقویت کنید بسیار مناسب است.

 

Grapefruit by Julia Engelmann

آهنگ دهم که توسط خو خواننده شعرش گفته شده در مورد کسی که می خواهد حال دوستش که غمگین می باشد را خوب کند. این آهنگ یکی از موزیک های بسیار مناسب برای تقویت تلفظ شما می باشد. همچنین دارای زمان های مختلف نیز است. در این آهنگ شما زمان هایی چون گذشته، آینده، جملات شرطی و دیگر موارد را مشاهده خواهید کرد. دیگر آهنگ هایی که می توانید با آن ها زبان آلمانی خود را تقویت نمایید به شرح زیر است:

 

Nicht So Schnell by Max Giesinger

Kein Liebeslied by Kraftklub

Solange Liebe in mir Wohnt by Luxuslarm

Grenzelos by Glasperlenspiel

Chöre by Mark Foster

Ich Will by Rammstein

Du by David Hasselhoff

Lili Marleen by Marlene Dietrich

Wir Tanzen im Viereck by Stereo Total

2 Fragen by Klee

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.