دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

7 روش باور نکردنی برای یادگیری آسان زبان آلمانی ( + 10 فیلم آموزشی)

آموزش رایگان زبان از مبتدی تا پیشرفته به صورت فیلم و کتاب های آموزشی

۱۰۷ بازديد
۰ ۰

7 روش باور نکردنی برای یادگیری آسان زبان آلمانی
مکالمه زبان خارجی و یاد گرفتن آن اصلا آسان نیست، مهم نیست در چه سطحی باشید! حتی کسانی که در سطوح پیشرفته زبان آلمانی هستند، وقتی قرار باشد مهارت های مکالمه را به رخ دیگران بکشند، استرس می گیرند. وقتی این گروه موقع حرف زدن به زبان آلمانی دست و پایشان را گم می کنند، تصور کنید مبتدیان این زبان چه حالی خواهند داشت؟!

خوشبختانه باید بگوییم در بالا خیلی اغراق کردیم و اوضاع آنقدرها هم بد نیست. روش های زیادی برای مبتدیان یا پیشرفته ها وجود دارد که می تواند مکالمه به زبان آلمانی یا هر زبان خارجی دیگر را آسان تر کند. یکی از راه هایی که بعضی از این روش ها را یاد بگیرید، خواندن این مقاله است.

چرا فکر می کنیم آلمانی حرف زدن سخت است؟

حرف زدن به یک زبان خارجی نباید انقدر سخت باشد، مگر نه؟ علاوه بر این، صحبت کردن یک امر طبیعی است که همه از زمان تولد با آن سر و کار داریم. اگر از سن کم شروع کنیم، یاد گرفتن زبان خارجی خیلی آسان خواهد بود، اما به محض اینکه در سنین بالاتر تصمیم بگیریم، همه چیز خیلی سخت تر می شود.

با شروع دوره یادگیری، با کلمات و دستور زبان درگیر خواهیم بود و گاهی همه چیز آنقدر گیج کننده می شود که باعث می شود نتوانیم روان و راحت صحبت کنیم. اگر دستور زبان آلمانی را بلد نباشید و کلمات کمی در ذهنتان باشد، نمی توانید راحت آلمانی صحبت کنید و همین باعث می شود خیلی از زبان آموزان به کلی بیخیال یادگیری شوند و آن را رها کنند. ترس و عدم اعتماد به نفس باعث این مشکل می شود. اما به محض اینکه تصمیم بگیرید زبانتان را تقویت کنید، داستان شکل دیگری پیدا می کند و خواهید دید که مکالمه آنقدرها هم سخت نیست و اگه پشتکار داشته باشید، حتی شاید زبان دومتان بشود و مثل بومی ها بتوانید حرف بزنید.

خیلی از افراد متوجه این مسئله نمی شوند، اما اگر قرار است گوینده خوبی باشید، اول خوب شنیدن را تمرین کنید. وقتی به این جمله خوب فکر کنید متوجه منظورمان می شوید. با خوب شنیدن، می توانید بفهمید و یاد بگیرید که بومیان هر زبانی از چه کلمات و اصطلاحاتی استفاده و آن ها را چطور تلفظ می کنند. همچنین می توانید به راحتی بفهمید هر کلمه را کجا و تحت چه شرایطی به کار می برند.


بسیاری از مبتدیان هر زبانی، به محض اینکه شروع کنند زبانی را یاد بگیرند یا بخواهند صحبت کنند، دچار «سندرم ایمپاستر» می شوند.

 «سندرم ایمپاستر» دقیقا چیست؟

این سندرم در واقع یک پدیده روانی است و باعث می شود شما خودتان را دست کم بگیرید و از ارائه ایده ها و نظرات و حرف زدن به یک زبان دیگر بترسید؛ چون فکر می کنید خیلی خوب نیستید. خیلی از مردم وقتی مهارت جدیدی یاد می گیرند یا سرگرمی جدیدی را شروع می کنند هم این حس را دارند.

اگر شما هم تجربه چنین حسی را دارید، باید قبل از اینکه به شما غلبه کند و مانع پیشرفتتان در یادگیری زبان شود، جلوی آن را بگیرید. به این فکر کنید که تا به اینجا چقدر برای یادگیری زبان آلمانی زحمت کشیده اید. نگاهی به پشت سر بیاندازید و ببینید چقدر راه آمده اید تا به جایی برسید که الان هستید. با دیدن مسیری که طی کردید، باید انگیزه بیشتری پیدا کنید تا ادامه بدهید و مهارت های زبان آلمانی را بیشتر از قبل تقویت کنید.

1) همراه با کتاب های صوتی صحبت کنید

کتاب های صوتی منابع با ارزش و عالی هستند تا با آن مهارت شنوایی را تقویت کنید. برای اینکه با یک تیر دو نشان بزنید، همراه با آن ها صحبت کنید. با این کار هم مهارت های شنوایی و هم مکالمه را تقویت می کنید.

اگر کتاب صوتی چاپی دارید و به صورت فایل دیجیتالی نیست، می توانید از متن آن کمک بگیرید تا هیچ کلمه و اصطلاحی را گم نکنید. حالت ایده آل این است که وقتی نمی خواهید با فایل صوتی همراهی کنید هم بدانید کلمات و عبارات به کار رفته چه هستند. راهی که مکالمه را به عالی ترین سطح تسلط می برد این است که قسمت هایی که به نظرتان سخت است یا با یک بار گوش دادن متوجه نمی شوید، چندبار گوش دهید. با تکرار این روش، ناگهان متوجه می شوید که تلفظ و صحبت کردنتان از همیشه بهتر شده است.

2)یک دوست آلمانی پیدا کنید

بدون شک هیچ راهی بهتر از این نیست که با استفاده درست و به جا از زبان، آن را تمرین کنید. این استفاده درست زمانی حاصل می شود که یک دوست آلمانی پیدا کنید. ایده این رفاقت یا رابطه دو آتیشه از جایی منشا می گیرد که دوست شما در همه حال به زبان مادری خودش، یعنی زبان آلمانی، صحبت کند، حتی اگر شما با او انگلیسی صحبت کنید. به این ترتیب هر دوی شما از این رابطه سود می برید.

بسیاری از دوره های زبان آموزی، مدارس و همایش ها می تواند به شما کمک کند یک دوست آلمانی زبان پیدا کنید؛ ولی با پیشرفت شبکه های مجازی پیدا کردن دوست های مجازی و آلمانی زبان راحت تر شده است. توصیه ما این است که مکالمات حضوری و رو در رو باشند، اما اگر به هر دلیلی شرایطش را ندارید می توانید به صورت آنلاین و با استفاده از برنامه هایی مثل اسکایپ با دوست آلمانی زبانتان صحبت کنید.

3) به کسانی که آلمانی صحبت می کنند نگاه کنید

نگاه کردن به کسانی که آلمانی صحبت می کند آنقدرها که به نظر می رسد احمقانه و خنده دار نیست. این کار به شما کمک می کند روی دهان گوینده تمرکز کنید و ببینید برای تولید هر صدا یا کلمه، چطور از لب هایش استفاده می کند، که این کار به تقویت تلفظ و درست ادا کردن کلمات کمک بزرگی به شما می کند.

راه های زیادی برای نگاه کردن به آلمانی حرف زدن افراد وجود دارد. یکی از راه های ساده و بدیهی، تماشای یک فیلم جذاب آلمانی است.

4) گوش دادن را تمرین کنید

اگر ایده ها، احساسات و نظراتتان را به روش های مختلف که در زبان آلمانی معمول است بیان کنید، خیلی سریع به نتیجه می رسید و خودتان هم می توانید خیلی زود از آن ها استفاده کنید.

برای اینکه این روش را به صورت درست تمرین کنید، باید کلمات یا عباراتی که نمی دانید را یادداشت کنید. هر زمان که فرصت داشتید آن ها را تمرین کنید و آنقدر آن ها را دوره کنید تا هم معنی و مفهوم آن را یاد بگیرید هم بدانید چطور تلفظ می شود.

برای اینکه مهارت شنوایی را تقویت کنید، نگاه کردن فیلم و ویدیو که در بالا گفتیم مفید است، ولی در کنار آن ها باید تا جایی که می توانید آهنگ های آلمانی گوش بدهید و کلیپ های آلمانی ببینید.

5)با خودتان حرف بزنید

اگر کسی نیست که با او صحبت کنید، مجبورید با خودتان صحبت کنید! این کار دو مشکل دارد؛ یک اینکه بهتر است در خیابان و جاهای شلوغ این کار را نکنید، چون مردم فکر می کنند دیوانه شدید. دو اینکه باید هر دو طرف مکالمه خودتان باشید، که این کار اوایل ممکن است سخت باشد.

این روش زمانی مفید است که کلمه یا عبارت جدیدی یاد گرفته اید. تکرار این کلمات و عبارات با خودتان در یک جمله طولانی یا یک مکالمه کوتاه، باعث می شود در ذهنتان بماند و در تلفظ و استفاده آن ماهر می شوید.

6)خجالتی نباشید

همه روش های بالا زمانی کاربرد دارد که شما خجالتی نباشید و بتوانید آلمانی را آنطور که راهنماییتان کردیم تمرین کنید. باید تا جایی که می توانید اعتماد به نفس داشته باشید! این مسئله مهم است که تا حد ممکن آلمانی صحبت کنید و خجالتی بودن مانع این کار می شود. نگران نباشد، هر چه بیشتر آلمانی صحبت کنید، اعتماد به نفستان بیشتر می شود. وقتی شروع به صحبت کنید تازه می فهمید چقدر خوب هستید

بهترین راه برای اینکه تسلط و اعتماد به نفستان در آلمانی را محک بزنید، این است که به طور مرتب از آن استفاده کنید. حتی اگر چند مورد از راه هایی که به شما گفتیم را هم تمرین کنید، اعتماد به نفس خود به خود بالا می رود. نه تنها این، بلکه باعث می شود خودتان را دست کم نگیرید و بیشتر و بهتر به زبان آلمانی و با دیگران تعامل برقرار کنید، و همه این ها یعنی قدم به قدم به حرفه ای شدن نزدیک می شوید.

اگر تمام روش های بالا را درست تمرین کنید، هیچ چیز نمی تواند مانع شما شود و چیزی جلودارتان نخواهد بود. اعتماد به نفس شما به حدی بالا می رود که دوست دارید همه جا خود را مطرح کنید و از اینکه زبان آلمانی را تا این حد خوب و درست صحبت می کنید، هم خودتان شگفت زده می شوید هم بقیه شما را تحسین می کنند.

بهترین شهرها برای بازدید در آلمان

خیلی خب! بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم و شروع به بررسی ۳۴ مورد از بهترین و زیباترین شهرهای آلمان می کنیم.

به روز رسانی: این لیست در فواصل زمانی مختلف به روز رسانی می شود. آخرین به روز رسانی در سال ۲۰۲۰ انجام گرفته است.

۱-هایدلبرگ (Heidelberg)

هایدلبرگ یکی از عاشقانه ترین و رمانتیک ترین شهرهای آلمان است. این شهر نه فقط الان بلکه سال های زیادی میزبان دوران رومانتیک فلسفه و ادبیات آلمانی بوده و طیف گسترده ای از شاعران مشهور در این شهر زندگی می کردند.

علاوه بر اینکه قدیمی ترین دانشگاه کشور آلمان در شهر هایدلبرگ قرار دارد، این شهر مکان های جالب و دیدنی دیگری هم دارد؛ مثل یک قلعه، یک شهر قدیمی زیبا و یکی از معروف ترین نمایشگاه های قرون وسطایی.

با توجه به سابقه رمانتیک بودن هایدلبرگ آلمانی ها، پس اصلا جای تعجب نیست که چرا آهنگ “I lost my heart in Heidelberg” (من قلبم رو در هایدلبرگ باختم) ساخته شده.

جاذبه های دیدنی آلمانی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.